Tilaus- ja toimitusehdot

Verkkokaupan sopimusehdot

Asiakkaan velvollisuus on tutustua näihin toimitus- ja sopimusehtoihin aina ennen tilauksen lähettämistä ja hyväksymistä. Tekemällä tilauksen verkkokaupassamme asiakas sitoutuu noudattamaan alla mainittuja tilaus-, toimitus- ja sopimusehtoja.

Enkelikortit.fi myy tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille sekä yrityksille ja yhteisöille.

Tuotteet ja tuotehinnat

Tuotteet ja niiden hinnat on esitetty tuote-esittelyjen yhteydessä. Tuotteiden hinnat sisältävät kulloinkin voimassa olevan arvonlisäveron. Arvonlisäveron veroerittely (Suomi) näkyy ostoskorissa ja tilausvahvistuksessa. Verkkokauppa pidättää oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin. 

Tilaaminen

Tuotteet tilataan verkkokaupassa siirtämällä ne ostoskoriin ja maksamalla ostoskorin sisältö tilauksen päätyttyä valitun maksutavan mukaisesti verkkomaksupalvelussa. 

Kaikki asiakastiedot käsitellään luottamuksellisesti. Tilauksen yhteydessä kysyttyjä yhteystietoja ei käytetä muuhun kuin tilauksen toimitukseen tai mahdollisten epäselvyyksien selvittämiseen, ellei erikseen toisin mainita.

Maksaminen ja maksutavat

Maksutapoina ovat pankki- ja luottokortit (Visa, Mastercard) tai tilisiirto. Asiakas valitee haluamansa maksutavan tilauksen yhteydessä. 

Tilisiirrolla maksaessa tilaus toimitetaan sen jälkeen, kun maksu näkyy tilillämme. 

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Stripe yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Stripe näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Lisätietoja www.stripe.com.

Tilausvahvistus

Onnistuneen tilauksen jälkeen asiakkaan sähköpostiin lähetetään tilausvahvistus. Vahvistusviestin lähettäminen ja vastaanottaminen edellyttää toimivan sähköpostiosoitteen antamista tilauksen yhteydessä. 

Asiakkaan velvollisuus on tarkistaa tilausvahvistuksen sisältö. Jos sinulla on kysyttävää, ota heti yhteys asiakaspalveluumme sähköpostilla. Säästä tilausvahvistus siltä varalta, että joudut ottamaan yhteyttä asiakaspalveluun. Asiakaspalvelun sähköpostiosoite on enkelikortit@greatitude.co (Huom! ei .com).

Toimituskulut

Pakkaus- ja toimituskulut riippuvat valitusta toimitustavasta ja ne lisätään automaattisesti tilauksen loppusummaan. Tarkat toimituskulut näet valittuasi tilaukselle haluamasi maksu- ja toimitustavat. Käytössä olevat toimitustavat riippuvat ostoskorin sisällöstä ja yhteispainosta. Asiakas valitsee itse käytössä olevista toimitustavoista hänelle parhaiten sopivan vaihtoehdon. 

Digitaalisten tuotteiden tai verkkokurssien tilaamisesta ei tule toimituskuluja. 

Toimitustapa 

Asiakas lataa digitaaliset tuotteet heti maksun jälkeen omalle laitteelleen (tietokone, tabletti, älypuhelin) tai saa ne tuote-esittelyssä kerrotulla tavalla ja aikataulussa omaan sähköpostiinsa. 

Fyysisiä tuotteita sisältävä tilaus toimitetaan asiakkaan oman valinnan mukaisesti Postin välityksellä postipakettina joko Postin toimipisteeseen tai pakettiautomaattiin, tai R-kioskin välityksellä Ärräpakettina. Posti- ja Ärräpaketteja voi seurata lähetystunnuksella Postin / R-kioskin omassa palvelussa. Pienet, kevyet lähetykset, jotka sopivat kirjekuoreen ja jotka voidaan lähettää kirjeenä toimitetaan Postin kirjelähetyksenä. Kirjelähetyksissä ei ole saatavilla seurantaa.

Toimitusaika

Lähetämme tilauksen mahdollisimman pian, pääsääntöisesti 1-3 arkipäivän kuluessa tilauksen saapumisesta. Jos jokin tilauksen tuotteista on loppunut varastostamme tai toimitus viivästyy jostakin muusta syystä, olemme yhteydessä asiakkaaseen sähköpostitse tai puhelimella. Poikkeavista toimitusajoista (esim. lomakausi) ilmoitetaan verkkokaupan sivuilla. 

Digitaaliset tuotteet voi ladata heti maksun jälkeen asiakkaan omalle laitteelle tai ne toimitetaan tuote-esittelyssä kerrotulla tavalla ja aikataulussa asiakkaan omaan sähköpostiin.

Emme vastaa ylivoimaisen esteen (force majure) aiheuttamista viivästymisistä tai viivästysten aiheuttamista välillisistä haitoista. Emme vastaa kuljetusyhtiöiden tai internet-palveluntarjoajien toiminnasta. Emme vastaa maksupalveluyhtiön toiminnasta. 

Peruutusoikeus ja palautusehdot

Asiakkaalla on oikeus peruuttaa tilaus 14 vuorokauden kuluessa tilauksen vastaanottamisesta. HUOM! Peruutusoikeus ei koske digitaalisia tuotteita, verkkokursseja tai jäsenyyssivustoa.

Asiakkaalla on oikeus tutustua fyysiseen tuotteeseen samalla tavoin kuin myymälässä, mutta tuotteen käyttöönotto ja käyttäminen (esimerkiksi suojamuovien irroittaminen, kirjan päällystäminen kontaktimuovilla, sivujen taittelu tai nimen kirjoittaminen kirjaan) tarkoittavat peruuttamis- ja palauttamisoikeuden menettämistä. Palautettavan tuotteen tulee olla alkuperäisessä kunnossa ja jälleenmyyntikelpoinen.

Kirjaa, jossa on omistuskirjoitus, ei voi peruuttaa tai palauttaa.

Signeeratun eli tekijän allekirjoituksella varustetun kirjan tai tuotteen voi peruuttaa tai palauttaa, ellei siihen ole tehty jälkikäteen muita merkintöjä.

Asiakkaan on AINA ilmoitettava palautuksesta tai tilauksen peruuttamisesta kirjallisesti sähköpostilla osoitteeseen enkelikortit@greatitude.co tai kirjeellä postitse osoitteeseen Greatitude / Enkelikortit.fi, Kirkkokatu 7, 06100 Porvoo, jotta tiedämme odottaa palautusta ja voimme palauttaa jo suoritetun maksun. Asiakas saa vastausviestinä kirjalliset palautusohjeet. Palautusohjeet ovat myös toimitetun tilauksen yhteydessä. 

Kirjalliseen peruutusilmoitukseen tulee merkitä tilaajan nimi, osoite, sähköposti ja/tai puhelinnumero, sekä kopio tilausvahvistuksesta (tai tilauspäivä ja tuote). Tuote tulee palauttaa postitse 14 vuorokauden kuluessa tilatun tavaran vastaanottamisesta. Palautuskustannukset ovat asiakkaan vastuulla. Asiakas liittää kopion peruutusilmoituksesta tuotepalautuksen yhteyteen. 

Palautetuista ja peruutetuista tilauksista palautetaan kaikki asiakkaalta saamamme suoritukset viivytyksettä, kun tuotteet on palautettu tai asiakas on osoittanut lähettäneensä tuotteet takaisin, esimerkiksi palautuskuitilla ja palautus on hyväksytty myyjän toimesta. Suoritamme palautuksen sillä maksutavalla, jota asiakas on käyttänyt alkuperäisessä ostotapahtumassa, ellei muusta erikseen sovita. 

Lunastamaton paketti

Lunastamaton paketti ei ole sama asia kuin palautus tai peruutus. Lunastamatta jätetystä paketista, josta ei ole tehty erillistä palautusilmoitusta, perimme 15 euroa käsittelykuluja. 

Vastuurajoitus

Asiakas hyväksyy sen, että käyttää verkkokaupasta ostettuja tuotteita ja palveluita sisältöineen omalla vastuullaan. Tuotteet ja palvelut ovat käytettävissä sellaisenaan kuin ne ovat. Enkelikortit.fi varaa oikeuden milloin tahansa muuttaa ja muokata myytävinä olevia tuotteita ja palveluita.

Enkelikortit.fi ei vastaa miltään osin verkkokaupassa esitettävien ja julkaistavien tai käyttäjälle lähetettävien tietojen soveltuvuudesta ja paikkaansapitävyydestä yksittäiselle asiakkaalle tai tiedoissa mahdollisesti esiintyvistä virheistä tai viivästyksistä.

Enkelikortit.fi ei myöskään vastaa minkään sellaisen ulkopuolisen sivuston sisällöstä, jonne on yhteys verkkokaupasta tai josta on yhteys verkkokauppaan.

Ellei pakottavasta sääntelystä muuta johdu, Enkelikortit.fi ei ole vastuussa mistään välittömistä, välillisistä tai epäsuorista vahingoista, mukaan luettuina, mutta ei rajoittuen tulon tai ansion menetykseen, liiketoiminnan keskeytykseen, tai tiedon tai datan menetykseen tai turmeltumiseen, jotka johtuvat verkkokaupan ja sen palveluiden ja tuotteiden käytöstä tai käytön estymisestä.

Ongelmatilanteet

Asiakkaan velvollisuus on tarkistaa toimitetut tuotteet heti, kun hän on vastaanottanut toimituksen.

Mikäli tuote on kadonnut tai viottunut kuljetuksen aikana, tai se ei muuten vastaa tilausta, tulee asiakkaan ilmoittaa virheestä viimeistään 14 vuorokauden kuluessa kirjallisesti sähköpostilla enkelikortit@greatitude.co (Huom! ei .com). 

Jos paketti tai kirje on vaurioitunut kuljetuksessa, on asiakkaan tehtävä välittömästi reklamaatio valitun toimitustavan kuljetusyhtiölle (Posti tai R-kioski/Ärräpaketti). Ilmoita viottuneesta paketista lisäksi myös meille sähköpostilla osoitteeseen enkelikortit@greatitude.co. 

Muita ehtoja

Mikäli sivuillamme olevissa tuote-, hinta- ym. tiedoissa esiintyy kirjoitus-, laskenta- tai muita virheitä, emme ole velvollisia toimittamaan tuotteita näiden virheellisten tietojen mukaisesti. Asiakas päättää haluaako hän edelleen tuotteet toimitettavaksi korjatuin ehdoin ja tiedoin. 

Yhteystiedot

Mikäli asiakkaalla on kysyttävää tilauksesta, tuotteista tai toimituksesta, hän voi ottaa yhteyttä sähköpostilla enkelikortit@greatitude.co. 

Voimassa 3.3.2017 alkaen, päivitetty 2.9.2020